Saturday, November 5, 2011

Perpustakaan Raja Tun Uda Shah Alam Yang Owesome!!

Salam,


On last weekend , wife cuppa start class anjuran Kumpulan Perangsang di Perputakaan awam Shah Alam.  Kali terakhir pergi library masa zaman kolej dulu. 5 tahun lepas kot. tapi dulu bagi Cuppa libary bukan tempat study yang digembar gemburkan oleh member-member Cuppa. Tempat cuci mata tuk Cuppa and geng adalah. Mana boleh nk fokus study kat tempat ramai orang . kannnn...;)


Back to the topic, Library baru ni dibuka pada July 2011 menggantikan library yang lama . Lokasinya di sekyen 13 Shah Alam. Ia dirasmikan oleh Sultan Selangor. Pakcik kat counter tu kata bangunan ni adalah rekaan dan idea Sultan Selangor.


Menepati dengan slogannya " Perpustakaan Rumah Keduaku" . Kemudahan yang ada di library ni memang tidak mengecewakan. Konsep yang memang  menjadi daya tarikan orang ramai. memang best . Keadaan didalam library ni memang dapat mengubah persepsi segelintir masyarakat yang library ni tempat yang membosankan. Ia memang owesome. Takkan bosan. macam-macam ada. Cuppa tak sangka siap ada Gym . Memang menarik. Anda fikir la sendiri dari pic yang sempat Cuppa ambil ni....



Masuk jer... anda akan disambut receptions. Hall memang luas.

 
Bangunan ni ada 4 tingkat. Dikategorikan mengikut umur.



Nak masuk kene buka kasut.

apa!? takut kasut hilang. Jangan risau . mereka sediakan beg untuk bwak masuk kasut  anda. Jaga sendiri kasut tu.


Kaunter pinjaman
Ni yang terbaik. Setiap tingkat ada ni. Apple iMac.. fuhhhh....


Ermmmmm... Layan movie sini.... heh...

Siap gym .. 2 gym berasingan untuk lelaki dan wanita. 






Denagn pemandangan yang menarik.




Menarikkan.... So... tempat ni memang sesuai untuk bawa jadi salah satu plan weekend anda dan keluarga selain daripada shopping complex. Tahniah gov.


Yang teruja,
Salam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...